Bogfør faktura manuelt

Bogfør foreningens kontingentopkrævninger manuelt

Har jeres forening valgt, at kontingentopkrævninger ikke skal bogføres automatisk, når opkrævningerne køres, skal i gøre det manuelt. Det kan i gøre via fakturaoversigten.

Du finder fakturaoversigten ved at vælge "Økonomi" og "Fakturaoversigt i den sorte administrationsmenu:

I oversigten kan du nu sortere fakturaerne via knappen "Alle fakturaer", som du skifter til "Betalte", så du kun får vist dem som er betalt. Herefter vælger du de fakturaer på oversigten som du nu vil bogføre ved at klikke i afkrydsningsfeltet for hver enkelt i starten af oversigten. Hvis du vil bogføre alle betalte fakturaer på oversigten, så vælg at markere det øverste afkrydsningsfelt, så vælges alle.

Herefter klikker du på knappen med det grønne område, hvor antallet af de fakturaer, du har makreret står nævnt, og på listen vælger "Bogfør fakturaer".

Herefter åbnes skabelonen for "Bogfør fakturaer", hvor du kan se de fakturaer, du valgte på en liste med hver deres nummer. Her kan du om nødvendigt tilføje eller fjerne fakturaer. Hvis det ikke er nødvendigt at rette yderligere på listen af fakturaer, skal du bare klikke på "Gem" knappen og så vil systemet gå i gang med at bogføre fakturaerne i baggrunden. Det kan godt tage et stykke tid før systemet er færdig - alt efter, hvor mange fakturaer, du valgte, så du vil sandsynligvis ikke se et resultat i fakturaoversigten lige med det samme.

Når systemet er blevet færdig med at bogføre dine fakturaer, vil du kunne se et flueben i kolonnen "Bogført" ud for dine udvalgte fakturaer i fakturaoversigten.

Video Guide

Der kommer snart en guide her, som viser hvordan du bogfører fakturaer manuelt.