Integration til Mailchimp

Hent medlemmer over som abonnenter på nyhedsbreve i MailChimp

Hvis du hellere vil sætte foreningens nyhedsbreve op i MailChimp, fordi der er flere muligheder for at lave et lækkert design og langt flere muligheder for opsætningen af nyhedsbrevet, end vi tilbyder i MemberLink, så er det bestemt en mulighed.

Vi tilbyder en integration til MailChimp på den facon, at du ved at forbinde din MailChimp konto med MemberLink får mulighed for at gøre foreningens medlemmer nyhedsabonnenter på de lister, du har oprettet hos MailChimp til brug ved udsendelse af nyhedsbreve. Det vil sige, at du lægger hele processen omkring oprettelse, opsætning, udsendelse og håndtering af abonnenter ifm. nyhedsbreve over i MailChimp. Foreningens medlemmer vil selvfølgelig kunne afmelde nyhedsbrevet igen og dermed forsvinde fra abonnementslisten i MailChimp og markeringen af deres abonnement vil dermed også forsvinde i  MemberLink.

Sådan gør du

Du skal først forbinde den MailChimp konto med MemberLink. Åben menuen "Site indstillinger" og vælg "Sociale medier / Plugins":

På næste skærmbillede klikker du på knappen ud for MailChimp, for at sætte integrationen op:

Og herefter bliver du bedt om at logge på din MailChimp konto fra MemberLink og integrationen er dermed sat op, når du har indtastet brugernavn og kodeord for din MailChimp konto og klikket på "log ind" knappen.

Man kan til enhver tid fjerne denne forbindelse mellem de to systemer igen, hvis man ikke længere ønsker at få sine medlemmer sendt automatisk over på de abonnementslister, man bruger til nyhedsbreve i MailChimp. Gå ind i "Social media / Plugins" igen og klik på den røde "Fjern link" knap for at afbryde forbindelsen.

Få medlemmerne overført til MailChimp lister automatisk

Når du har fået sat integrationen mellem MailChimp og MemberLink op, kan du gå til enten Hold eller Etiketter og få alle de medlemmer som har det/de pågældende hold/etiketter automatisk overført til din abonnentsliste i MailChimp. Åben holdet eller etiketten via tandhjulsmenuen og "Ændre" og scroll herefter ned til du finder området "MailChimp liste"

Her åbner du listen og vælger den abonnementsliste som holdet skal være del af.

Næste trin skal udføres i MailChimp

Her skal du oprette en "signup form" og tilføje felterne 'first name' og 'last name' til din formular.

I MailChimps menu skal du vælge "Lists". Herefter klikker du på menupunktet "Signup forms" på siden, du lander på.

Klik på "Select" knappen ud for "Subscriber pop-up". Så du får åbnet for redigeringen af din 'signup form'. Klik på "Fields" og aktivér 'first name' og 'last name'.

Klik herefter på 'save and exit' - du vil så blive bedt om at klikke 'publish' - det gør du og kan derefter vende tilbage til "Manage subscribers".

Nu vil du kunne se på listen med nyhedsbrevmodtager (all subscribers) i MailChimp, at dinne medlemmer er henter over fra MemberLink.

Alle nye medlemmer som oprettes i foreningen og tildeles de hold/etiketter som har MailChimp integration, vil automatisk blive del af din liste i MailChimp. Fravælger medlemmet at ville modtage nyhedsbreve fra foreningen, vil du kunne se det på listen i MailChimp.