Invitér deltagere til en aktivitet

Invitér deltagere til din begivenhed via mail eller SMS

Vil du gerne invitere deltagere til den aktivitet, du lige har oprettet (læs mere om oprettelse af aktiviteter her), så skal du åbne din aktivitet fra aktivitetskalenderen og klikke på den sorte knap med tandhjulet i nederste venstre hjørne. På listen som åbnes, vælger du "Invitér deltagere". Se billedet nedenfor.

Dermed åbnes invitationsopsætningen

Send invitation via e-mail eller SMS
Du kan nu udforme den invitation som de medlemmer du gerne vil invitere får tilsendt. Skriv invitationen i det øverste felt - og vær opmærksom på, at systemet selv indsætter information omkring, hvordan man tilmelder sig, så det behøver du ikke nævne noget om. Og du kan bestemme, hvilke svar der sendes afsted til den inviterede i tilfælde af at de accepterer din invitation eller melder afbud til den i de to følgende felter. I feltet "Invitér via" angiver du, om de inviterede skal have invitationen via e-mail eller SMS.

I nederste halvdel af invitationsopsætningen angiver du, hvem der skal inviteres. Du kan enten udvælge enkeltpersoner i det grå felt med overskriften "Medlemmer". Eller du kan invitere hele hold eller etiketter i det grå felt med overskriften "Hold, Medlemsskab eller grupper". Du klikker bare på "Tilføj" knappen og vælger det relevante for din invitation på de lister som åbnes.

Send rykker eller gensend invitation
I området "Send til" er der et par forskellige valgmuligheder på listen. Er det første gang, du sender din invitation, så er standardvalget "Dem der endnu ikke har modtaget invitationen" det rette valg. Vil du gerne sende invitationen en gang til og kun til de medlemmer, som endnu ikke har svaret, kan du på listen skifte til "Dem der ikke har svaret endnu", så alle inviterede ikke får den endnu engang, men det kun er dem som ikke har svaret endnu, der får den igen. Har du ændret noget i invitationen og er det derfor nødvendigt, at du sender til alle igen, vælger du "Gensend til alle der er valgt".

Inkludér forældrene, hvis der sendes til børn
I området "Modtagere" har du mulighed for at sende til både medlemmer og deres forældre i tilfælde af, at det er børn du sender en invitation til. Dette kræver selvfølgelig, at der er registreret kontaktinformationer på børnenes forældre i systemet. Er det ikke børn, der sendes til i din invitation, så vælg "Medlemmer". Er det delvist eller kun børn, der sendes til, så vælg "Medlemmer og registrerede forældre", så du sikrer, at forældrene også får besked om din invitation. Når du har udfyldt alle relevante felter, er du klar til at sende din invitation og kan sende den ved at klikke på "Send invitation" knappen.

Følg op på inviterede
Vil du gerne følge med i, hvem eller hvor mange der er blevet inviteret til din begivenhed, kan du ved at åbne aktiviteten fra aktivitetskalenderen og klikke på den sorte knap med tandhjulet og derefter vælge "Inviterede", få åbnet en liste med alle navnene på de medlemmer, som du har inviteret.