Overfør dine reservationer og events til egen kalender

Hvis du gerne vil holde styr på de aktiviteter, du har tilmeldt dig eller de ressourcer, du har reserveret via foreningens hjemmeside, så kan du via et ICS feed få 'overført' dine aktiviteter og reservationer fra Memberlink til din egen kalender. Du kan via et link med dit personlige ICS feed få vist dine aktiviteter og/eller reservationer i din Google kalender, iPhone kalender eller i Outlook. Læs mere om hvordan det sættes op nedenfor.

Det du skal gøre for at finde linket til dit personlige ICS feed til din kalender, er at klikke på knappen i øverste højre hjørne med dit navn på. Her vælger du 'mine reservationer' i menuen som ruller ned.

Når du har klikket på 'Mine reservationer' åbnes et vindue med det link, du skal bruge (i det grønne område). Hvis du har aktive reservationer vil det grønne område med linket være placeret under dine reservationer.

Tilføj til Google kalender

1. Kopiér linket med dit ICS feed.

2. Åben din Google Kalender.
    Det kræver en Google konto, så hvis du ikke allerede har en Google Gmail eller en Google+ profil, skal du oprette en ny Google konto for at komme i gang med en Google Kalender.

3. Når du er logget på din Google konto, så klik på Googles ikon med de små firkanter så du på listen af Google produkter kan vælge Kalenderen.

4. Klik på 'Andre kalendre' og 'tilføj via webadresse'.

5. Indsæt linket med dit ICS feed.

6. Giv Memberlink kalenderen sin egen farve, så du altid hurtigt kan se at en reservation er fra foreningshjemmesiden.

7. Opret evt. også påmindelser på dine reservationer fra foreningshjemmesiden.

Sådan henter du dine aktiviteter og reservationer fra foreningshjemmesiden over i din Google kalender - og nye vil fremover også blive oprettet i din Google kalender.

Tilføj til iPhone kalender

1. Åben Safari på din iPhone og log på foreningshjemmesiden.

2. Vælg 'Mine reservationer' på menuen under dit navn og kopiér linket med dit CSI feed.

3. Åben indstillingerne på din iPhone og vælg 'E-mail, kontakter og kalendere'.

4. Vælg herefter "Tilføj kalender".

5. Vælg derefter 'Tilføj abonnementskalender'.

6. Vælg 'Andre' på næste side og indsæt herefter det kopierede link i feltet 'Server'.

7. Tryk derefter på 'Arkiver' for at gemme din opsætning til kalenderfeed fra Memberlink.

I din iPhone kalender vil dine aktiviteter og reservationer se ud som alt andet i kalenderen. Og vælger du at se detaljerne for et opslag i kalenderen, kan du se, at det kommer fra vores system.

Vælger du at se indstillingerne for dine abonnementskalendere, ser vores Memberlink kalenderlink således ud:

Processen kan godt afvige en smule fra denne beskrivelse, hvis du har en nyere iPhone end iPhone 5.

Tilføj til Outlook (version 2013)

1. Kopiér linket med dit ICS feed.

2. Åben din Outlook kalender.

3. Vælg 'andre kalendere' under 'mine kalendere.

4. Vælg at tilføje en kalender fra internettet.

5. Indsæt linket med dit ICS feed.

6. Bekræft og gem.

OBS! Det tager 24 timer, før dine aktiviteter og reservationer dukker op i din Outlook kalender, efter du har gennemført denne opsætning!

Sådan får du hentet dine aktiviteter og reservationer fra foreningshjemmesiden over i din Outlook kalender.

Processen kan godt afvige en smule fra denne beskrivelse, hvis du ikke har Outlook 2013.