Læg budget

Læg et budget for et regnskabsår

 

Når du har oprettet et nyt regnskabsår, får du også mulighed for at tilknytte et budget til det. For at komme i gang skal du vælge "Finans" og "Regnskabsår" fra den sorte administrationsmenu:

 

Fra oversigten skal du klikke på tandhjulet i højre side ud for det regnskabsår, som du vil oprette et budget for og vælge "Budget".

 

Her skal du tilføje de konti, du vil have med på dit budget, før du kan komme i gang. Indtast enten kontonummeret direkte i søgefeltet eller tast navnet på kontoen, så vil systemet give dig nogle forslag du kan vælge imellem. Klik på et af dem, for at tilføje det og fortsat indtil du har alle konti med, som du har brug for. 

 

Når du har alle dine konti med, kan du begynde at fylde budgettal ind for hver enkel opdelt på månederne i året. Systemet regner selv summerne sammen og viser dem i de grønne felter, så du kan se den samlede sum både pr. måned og pr. konto.

Husk og tryk på "Gem budget" knappen, når du er færdig med at sætte dit budget op.

 

Herefter vil du kunne se de beløb som du har sat ind i budgettet på din kontoplan - og se hvis der er en difference mellem dine budgetterede beløb og dine bogførte beløb for hver enkelt konto på planen.