Opret nyheder

Læg en nyhed på hjemmesiden

Du kan skrive nyhedsartikler for foreningen og lægge dem på hjemmesiden i en nyhedsliste på forsiden og i nyhedsarkivet. Disse nyhedsartikler, kan du også vælge at sende til foreningens medlemmer i samme proces som du opretter nyheden til hjemmesiden. Læs mere om dette nedenfor.

For at oprette en nyhed, skal du vælge "Indhold" og "Nyheder" fra den sorte administrationsmenu:

Dermed kommer du ind på administrationsoversigten for nyheder. Er det første gang, der skal oprettes nyheder er oversigten helt tom. Tryk på den grønne "Opret nyhed" knap for at komme i gang.

Så åbner du skabelonen for nyhedsartikler og kan gå i gang med at udfylde, overskrift, brødtekst og uploade det foto som skal vises i nyheden. Og skal nyheden kun vises begrænset kan du udvælge, hvilke af foreningens hold som må se den. Og sidst men ikke mindst kan du vælge at sende nyhedsartiklen afsted i samme øjeblik som du klikker på "Gem", ved at markere et bestemt afkrydsningsfelt i skabelonen. Se mere nedenfor:

1. Emne / Overskrift
    Vil blive vist som overskrift i nyhedslisten og være emnet på den nyhedsmail, som evt. sendes til medlemmerne.

2. Nyhedsbillede
    Tryk på den grønne knap for at indsætte et billede fra din pc eller hiv det ind her vha. 'drag-and-drop'.

3. Nyheden
    Skriv selve nyheden her. Du kan indsætte flere billeder, links, video, tabeller, punktopstilling og gøre brug af alle de formateringsmuligheder som teksteditoren giver dig i andre sammenhæng i systemet.

4. Vedhæft filer
    Hvis du har en fil eller et dokument med yderligere informationer, som læserne af din nyhed gerne skal åbne/læse, kan du vedhæfte den her. Der kan sagtens vedhæftes flere end en. Men skal nyheden også sendes som mail, skal du være opmærksom på filens størrelse, da ikke alles mailssystem kan modtage meget store filer i mails.

5. Skrevet af
    Klik på knappen og vælge den person som skal stå som forfatter af nyheden.

6. Etiketter / Hold
    Er nyheden kun rettet mod et eller flere bestemte hold i foreningen, kan du udvælge dem her, så vil det kun være dem, som kan se din nyhed på hjemmesiden. Og sende nyheden ud som mail, vil det kun være de valgte hold som modtager nyhedsmailen.

7. Udløber / synlig indtil
    Er din nyhed kun relevant i et bestemt tidsrum, kan du indsætte en dato i dette felt, som vil sørge for, at nyheden ikke længere ligger i nyhedslisten, når datoen er passeret. Derefter vil den kun kunne findes i nyhedsarkivet.

1. Send mail
    Vil du sende din nyhedsartikel ud som nyhedsmail til foreningens medlemmer, skal du markere dette afkrydsningsfelt. Så vil mailen blive sendt afsted, når du klikker på "Gem" knappen.

2. Begrænset synlighed
    Skal din nyhedsartikel kun ses af de hold du valgte i området "Etiketter/Hold", så markér dette afkrydsningsfelt.

3. Ikke synlig på hovedsiden
    Vil du ikke have nyheden vist på nyhedslisten på forsiden eller i footeren (hvis i har aktiveret visning af nyheder dér), så kan du markere dette afkrydsningsfelt, og dermed vil nyheden kun blive vist på holdsider, hvor der sidder en nyhedsliste for de hold, du har udvalgt.

4. Sponsorer
    Vil du gerne eksponere foreningens sponsorer i forbindelse med dine nyheder, kan du vælge hvor mange og hvilke af dem som skal vises under nyheden (både på hjemmesiden og i nyhedsmailen) i dette område. Åben listerne for at foretage dine valg.

Når du har udfyldt de informationer som er relevante for din nyhed, så klik på "Gem" knappen.