Opret sponsorer

Opret foreningens sponsorer og eksponér dem på hjemmesiden og regninger

Du kan oprette alle foreningens sponsorer i systemet og få dem vist med logo og link til deres respektive hjemmesider på foreningens hjemmeside og tilmed få et udvalg af disse vist på de regninger, som sendes til medlemmerne, når i opkræver kontingenter.

For at oprette sponsorer skal du vælge "Site indstillinger" og "Sponsorer" fra den sorte administrationsmenu:

Opret en ny sponsor

Fra administrationslisten over sponsorer kan du oprette en ny, ved at klikke på "Opret ny sponsor" knappen.

Herefter kan du i skabelonen angive sponsorens navn og linket til sponsorens hjemmeside samt uploade sponsorens logo.

Klassificer dine sponsorer
Du kan angive interne noter omkring sponsoratet i feltet "Sponsorat". Du har også mulighed for at inddele alle foreningens sponsorer efter en prioritering som derudover også angiver eksponeringen af sponsorerne. Du kan på drop down listen "Prioritet" vælge mellem 'normal', 'høj' og 'lav'. Og når du senere vælger at sætte sponsorlogoer (gøres via sideelementer, læs mere her) ind på hjemmesiden, kan du vælge f.eks. at sætte alle med prioritet 'høj' ind på forsiden, og alle med prioritet 'normal' ind på en anden af hjemmesidens vigtige sider.

Hvor skal sponsorlogoer vises henne?
I drop down listen "Eksponer" kan du vælge hvor du gerne vil eksponere sponsorernes logoer henne. Du kan vælge imellem 'alle medier', 'på hjemmesiden', i e-mail' og 'ingen'. Vil du gerne kunne vise sponsorer både på hjemmesiden og i de e-mails foreningen sender til sine medlemmer, skal du vælge 'alle medier'. Vil du kun have sponsorer vist på hjemmesiden vælger du den mulighed og vil du kun have sponsorer vist i e-mails (som f.eks. på regninger med kontingentopkrævning), så vælger du den mulighed. Vil du ikke have vist dine sponsorer nogen steder, vælger du 'ingen'.

Tidsbegrænset sponsorat
Er din sponsor kun et tidsbegrænset sponsorat, kan du via 'fra' og 'til' felterne angive det tidsrum, hvor sponsorens logo må være synligt på hjemmeside og/eller indgå i e-mails som sendes til medlemmerne.

Gør en sponsor inaktiv
Du kan beholde sponsordata i systemet, uden at det bliver vist på hjemmesiden eller brugt i e-mails længere i tilfælde af, at den inaktive sponsor skulle blive relevant igen på et senere tidspunkt. Hvis du gerne vil gøre en sponsor inaktiv - dvs. gemme vedkomne i systemet, uden at deres logo vises aktivt nogen steder - skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet "Sponsor aktiv".

Rediger eksisterende sponsorer

Du kan oprette lige så mange sponsorer i systemet, som foreningen måtte have brug for og administrere dem via sponsor administrationen. Og du kan altid via listen åbne de enkelte sponsorer og ændre på de oplysninger, du har liggende omkring foreningens sponsorer. Det gør du ved at klikke på tandhjulet til højre i side af listen og vælge "Ændre".

Video Guide

Der kommer snart en video her, som viser hvordan du opretter sponsorer i systemet.