Refundering af indbetaling

Tilbagebetaling og refunderinger

Det sker at medlemmer indbetaler for meget på en regning - eller f.eks. betaler for 2 regninger på én faktura.

Her er der behov for at få udlignet indbetalingen, så disse penge kan tilbageføres - eller blive registreret som betaling på en anden faktura.

For at det er muligt at gøre dette skal du først:

1. Oprette en ny kassekladde (hvis du ikke allerede har en). Læs hvordan du gør det her.

På oversigten for din kassekladde, skal du klikke på

1. Indtast "Fakturanummer" og klik et andet sted i skabelonen. Systemet udfylder nu Medlem/Debitor informationerne ud fra fakturanummeret. Det melder også, hvis det indtastede fakturanummer ikke findes. Indtastningen kan se ud som:

OBS! "Type" skal være "Tilbagebetaling".

2. Klik på  for at gemme bilaget til kassekladden.

Hvis de 300,- skulle have været indbetalt på en anden faktura, så kan denne registrering laves i samme kassekladde:

1. Klik på

2. Lav en "Indbetaling" som f.eks. denne:

3. Klik på  for at gemme bilag til kassekladden.

Nu er de 300,- kr. som Thomas har betalt for meget brugt til at betale Anette's regning på 300,- kr.

Klik på  for at bogføre kassekladden. Nu vil de 2 fakturaer 235 og 236 begge have status "Betalt" i fakturaoversigten. Læs mere om fakturaoversigten her.