Tilpas kolonnerne med data i medlemslisten

Få det fulde overblik i medlemslisten

Du kan selv bestemme, hvilke medlemsinformationer der skal vises i kolonnerne i medlemslisten. Hvis nogle af de kolonner som vises som standard ikke er relevante for jeres forening, så kan de fjernes og dermed give plads til andre kolonner med informationer, der er mere relevant for jer og giver jeres medlemsadministrator det fulde overblik direkte i medlemslisten.

Vis eksisterende oplysninger i medlemslisten
Vil du gerne have tilføjet f.eks. 'adresse', 'postnr.' og 'by' til medlemsoversigten, skal du under menupunktet 'Medlemmer' klikke på 'Tilpas lister' og vælge 'Medlemsliste for administratorer'.

Dermed åbner du den formular som ligger bag de kolonner, du ser i medlemslisten. Du kan her flytte rundt på kolonnernes placering ved at bruge pile-knapperne i højre side. Eller du kan klikke på den røde knap med skraldespanden, hvis du gerne vil fjerne en kolonne fra medlemslisten. Og ved at scrulle helt ned i bunden af siden, får du mulighed for at tilføje flere koloner for eksisterende datafelter til din medlemsliste.

Disse trin skal du igennem:

1. Klik på 'Tilføj kolonne' knappen i bunden af siden
  2. Vælg de data du vil have vist i en kolonne på medlemslisten fra menuen

3. Angiv hvordan data i kolonnen skal placeres i listen 'Placering'

4. Brug pile-knapperne i højre siden til at give din kolonnen den plads i rækkefølgen, du ønsker
  5. Klik på 'Gem' knappen
  6. Åben medlemslisten og tjek om placeringen af din kolonne blev som forventet

Vis kolonne med nyoprettet oplysninger i medlemslisten

Har du selv oprettet nye felter til brug i medlemsadministrationen, som f.eks. et felt til et nøglenummer, kan du selvfølgelig også tilføje en kolonne med disse oplysninger i din medlemsliste.

Du følger samme trin som beskrevet ovenfor og finder de nye datafelter, du selv har oprettet nederst på listen som vist i trin 2 ovenfor.