Opret en gentagende aktivitet

Gentagende aktiviteter

Hvis du gerne vil lægge ugentlige træning, kampe eller klubmøder i aktivitetskalenderen, kan du oprette disse ved hjælp af "opret gentagende aktiviteter". Gentagende aktiviteter kan ikke oprettes direkte i aktivitetskalenderen. Du skal ind i administrationen og fra den sorte topmenu vælge "aktivitetsoversigt", se billedet nedenfor, før du kan oprette gentagende aktiviteter.

Fra aktivitetsoversigten, klikker du på tandhjulet og vælger

Det første du bliver bedt om at angive er aktivitetens navn og en kort beskrivelse af aktiviteten. Herefter kan du vælge, hvilken farve denne aktivitet skal have i aktivitetskalenderen - det er en rigtig god ide, at vælge en anden farve, end den som bliver tilbudt som standardfarve, hvis du har mange aktiviteter i kalenderen. Og så skal du tilknytte en kontaktperson til aktiviteten, så medlemmerne altid kan sende en besked til en relevant person ifm. denne type aktivitet.

Hvis du opretter et stort arrangement og gerne vil kunne kommunikere samlet med alle deltagere uanset, hvilken af enkelt aktiviteterne under denne aktivitetsgruppe, de er tilmeldt, kan du markere checkboxen "Kæmpe arrangement" og muliggøre dette.

Herefter skal du tilføje en tidsplan til din aktivitet og det er hér, at du opretter hvornår og i hvilket tidsrum aktiviteten skal gentages i kalenderen. Klik på knappen "Tilføj tid/tidsplan" så åbnes den rullende tidsplan, hvor du kan indtaste de nødvendige informationer.

Vælg en dato i starter og slutter og herefter hvilken eller hvilke ugedage som aktiviteten skal gentages. Og herefter vælger du på drop down listen, hvor tit din aktivitet skal gentages, hvilket klokkeslæt den starter og hvor længe den varer.

Book ressourcer til din aktivitet
Hvis du gerne vil booke ressourcer, såsom baner, haltid eller både, samtidig med at du opretter din aktivitet, kan du også gøre det her. Klik på knappen "+Vælg" i sektionen 'Ressourcer' og vælg den rette ressource fra listen som åbnes. Er der ikke nogen ressourcer på listen, så læs mere om, hvordan du opretter ressourcer i systemet her.

Åben op for online tilmelding til din aktivitet
Ved at markere checkboxen "Online tilmelding" gør du det muligt for foreningens medlemmer at tilmelde sig online til din aktivitet. Når du markerer den, åbner der sig et større område med muligheder for at sætte regler op for den online tilmelding. Se nedenfor.

Du kan nu angive et maksimalt antal deltagere til din aktivitet, om de må have gæster med og hvor mange, om der skal gøres brug af en venteliste og om der skal være regler for, hvor mange bookinger medlemmer kan lave. Du kan oprette en besked som vises til den som melder sig til i feltet "Deltagelsesbesked". Og skulle nogen melde sig til, efter fristen for tilmelding er overskredet, kan du angive, hvilken besked der skal vises til dem i sådan en situation.

Tilmeldingsfristen sætter du op ved at åbne aktiviteten fra aktivitetskalenderen.

Video Guide

Der kommer snart en video her, som viser, hvordan du opretter en gentagende aktivitet - såsom ugentlig træning.