Opsætning af hjemmesideadressen

Når du har oprettet din MemberLink hjemmeside, har du valgt en webadresse (URL) til din side, f.eks. http://demosite.memberlink.dk

Du kan ændre din hjemmesideadresse ved at vælge "Webindstillinger" i den sorte administrationsmenu:

I formularen kan du nu vælge en ny hjemmesideadresse (som vist nedenfor), hvis webadressen er gyldig og ledig, vil feltet være grønt, når det forlades.

Hvis feltet som du skriver din ønskede hjemmesideadresse i bliver rødt, er det fordi webadressen enten er ugyldig (indeholder tegn/bogstaver som browsere ikke kan håndtere, f.eks. æ,ø,å) eller fordi der allerede eksisterer en anden hjemmeside med samme navn. I sådan et tilfælde, bliver du nødt til at vælge en ny hjemmesideadresse.

Få foreningens eksisterende webadresse til at åbne den nye hjemmeside

Hvis i allerede har en eksisterende webadresse og ønsker at bruge det domænenavn til jeres nye foreningshjemmeside i MemberLink, så skal i indtaste den eksisterende webadresse i 'Direkte webadresse' feltet.

Et domænenavn kunne f.eks. være "www.minklub.dk". Vigtigt - domænenavnet skal pege ind på CNAME "memberlink.cloudapp.net" FØR denne adresse angives i "Direkte webadresse" feltet!

Dvs. i skal have fat i det firma som hoster jeres webadresse og bede dem om, at der peges ind på MemberLink, sådan så webadressen fremadrettet åbner jeres nye hjemmeside hos os. Det kan gøres på ovennævnte måde med "CNAME", eller i kan bede om at få vores "IP adresse", som hostfirmaet kan bruge til at pege jeres webadresse over til os med.

Vil i gerne have jeres eksisterende webadresse flyttet over i vores system, sådan så i ikke skal betale for at få den hostet hos et andet firma (webhotel), kan det også lade sig gøre. Kontakt os venligst på support@memberlink.com i sådan et tilfælde.

Mere info om flytning af webadresser og domæner
Læs mere om domæneudbydere og flytning af domæner (dns-henvisninger) her.

Tilknyt andre værktøjer og sider via "Eksterne Services"

Nederst i webindstillinger får du mulighed for at tilknytte forskellige online services til din foreningshjemmeside, f.eks. Facebook eller Google Analytics.

Google Analytics
Indtast din nøgle for din Google Analytics konto og klikker på gem, så begynder Google Analytics at samle besøgsdata til din statistik.

Google Webmasterværktøj
Vil du gerne tilknytte din Google Webmasterværktøjer konto, skal du indsætte din "Google site verification key" i feltet af samme navn.

Vil du gerne tilknytte foreningens Facebook side til foreningshjemmesiden, så insætter du linket til den i "Facebook side" feltet.