Lav knapper

Sæt knapper ind i tekstelementer

Du kan nemt og hurtigt lave dine egne knapper i et tekstelement, hvis du gerne vil vise en knap i stedet for et tekstlink. Knapper er mere iøjenfaldende end et tekstlink og derfor gode at gøre brug af, hvis man gerne vil sikre, at dem der læser på siden, ser de links, du gerne vil have dem til at klikke på.

Der ligger allerede en håndfuld knapper i vores system som er klar til brug og som kan tilpasses dit formål. Du finder de knapper, du kan vælge imellem ved at klikke på "Indsæt skabelon" i redigeringsmenuen herover .

I dette eksempel har vi et tekstområde som omhandler 'banebooking' og jeg vil nu oprette en knap som linker videre til kalenderen, hvor man kan booke foreningens baner. Så vi gør følgende:

1. Placér cursoren i tekstfeltet, hvor din knap skal indsættes og klik på knappen "Indsæt skabelon".

Herefter får du mulighed for at vælge imellem et par forskellige predefinerede knapper.

2. Vælg den farve og størrelse knap som du gerne vil have og klik på "Ok" knappen for at komme tilbage til tekstfeltet.

3. Her kan du nu klikke på knappen og dermed placere cursoren midt i teksten på den og skrive en ny. Slet først den gamle tekst efter, du har skrevet den nye!

4. På sammen måde kan du ændre linket på knappen til at åbne en anden side på foreningshjemmesiden. Klik på knappen og herefter på

5. Så åbnes vinduet med de valg, du har for at sætte et link på knappen. Du kan enten skrive den fuld webadresse i første felt (1), hvis du vil linke til en ekstern side, eller vælge en side på foreningshjemmesiden ved at åbne listen "Link list" (2).

På "Link list" finder du alle foreningens sider på hjemmesiden som du kan vælge at oprette link til. De starter alle med "Side:" efterfulgt af det navn, du gav siden, da du oprettede den. I dette eksempel har jeg valgt at oprette en knap som linker videre til bookingkalenderen på en hjemmeside. Derfor starter den side, jeg vælger på listen med "Booking side:".

Klik herefter på "Ok" knappen og du vil vende tilbage til tekstfeltet, hvor din knap nu er klar til brug.

Klik på "Ok" knappen under elementet og på "Gem" knappen for at gemme siden. Så har du nu et tekstelement på siden med en knap som linker videre til foreningens bookingkalender.